torsdag 3. april 2008

Et vårtegn....

dette er et vårtegn hjemme hos oss,
trenerns fotballer på trappa.
rett utenfor inngangsdøra selvfølgelig,
og der får de ligge,
enn så lenge.
helt til også jeg skjønner det er
vår!
legg også merke til at
snøbrett og snøfres
er på tur i
sommeropplag,
og den "dyrebare" sykkelen har fått komme ut.

her en dag fikk jeg en koselig gave
fra min vennine,
disse fine lysene pyntet med hjerter.
hun kjenner meg godt denne dama,
både fargene og dekoren er helt min smak.
de skal tennes imorgen,
gleder meg.




mitt siste cd kjøp,
secret garden
inside i'm singing,
ei nydelig plate .

skal jeg legge meg rett ut på
stuegulvet og bare
slappe av med musikken.

samtidig som jeg skal glede meg til i morgen,
for
da er det fredag :)





15 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Sikkert vårtegn med fotballar på trappa, men her i huset er det ikkje nokre fotballspelarar lengre.
Flotte lys du fekk av venninna di.
Den cd`n med secret garden har eg også, og den er nydeleg, særleg "song for a stormy night", med Steinar Albrigtsen.
Ha ein fine kveld:)

Fjordheim sa...

Hei.
Koselig med levende lys og fin musikk. Håper du fikk slappet godt av.
Ha en flott kveld.

Fjordheim sa...

Takk for koselig hilsen.
Håper det er greit at jeg linker til deg.

Som mine dager er sa...

Vettu... dette er rart: jeg har laget samme gaven til min eiegode venninne Tove, med akkurat samme hjertet på! For å fortelle henne at jeg setter så stor pris på henne. Så gøy å se! I tillegg har jeg akkurat samme "vanen" som deg når jeg hører vakker musikk: rett ut på gulvet med pute under hodet. Drømme seg bort ... Secret Garden er jo bare fantastisk musikk. Hvis du ikke har lyttet til Loreena McKennitt anbefaler jeg deg det. Musikken er i samme gate.
Storkoser meg med bloggen din, Åse ;-)

Prinsesse Elin sa...

Høres deilig ut....rett ut på stuegulvet. Her kan jeg ikke gjøre det for da kommer dina hund, overlykkelig over at vi skal kose. he he. (å så har jeg ikke støvsuet så hele gulevet er fullt av hundehår he he)

Astrids nr.2 sa...

Hei på deg! Ser fotballene har kommet fram igjen. Det er bra! Jeg har huset fullt av gummiknotter hele året, siden begge ungene spiller på kunstgras HELE året heretter. I helga skal fjortisen på Tine Elite-turnering. Gubben og jeg skal derfor på dugnad. Det hører jo med. Ellers prøver jeg å starte på eksamensoppgava jeg fikk utdelt i går, men er ikke helt motivert akkurat nå (derfor måtte jeg jo bare innom Blogglandia) Ha ei riktig god - og avslappende - helg på stuegolvet med CD. Høres forresten deilig ut, det.

Nette sa...

Hehe...det var litt av et vårtegn du:))) Ha ei fin helg:)

Berit T sa...

Det var et godt vårtegn! Mange år siden vi hadde knottesko og baller liggende utfor døra. I ettermiddag har det vært vår i luften her også, solen kom fram og varmet, herlig.

Koselig med venninegave, flotte farger, de liker jeg også.

Å ligge på golvet høres deilig ut når en skal nyte musikk, men det greier jeg ikke, ryggen liker det ikke.
Hvordan går det med den nyoppererte? Håper det går på fram...

Du har hatt mye i det siste med nyopperert datter, så det er ikke noe rart at du er trøtt.
Få helgen i deg nå så tenker jeg det ordner seg.
Kos deg og slapp av Åsemor!
Klem.

Emmeline sa...

SÅ koselig å se at du har vært innom flere ganger på rad i det siste:)
Skjønner at du er passelig sliten etter å ha vært på sykehuset med Karoline, det påvirker deg nok mer enn klokkesnuing, uten at du egentlig merker det selv engang. En rolig helg med vin i glasset kommer nok til å være bra for Åsemor:)

Jeg må jo bare smile av dette vårtegnet... Det samme vårtegnet henger i to svære ballnett i trappeoppgangen hele vinteren her hos oss (SUKK OG STØNN)--den fotballen har på en måte ALDRI skikkelig ferie her hos oss. De spiller og spiller, og nå er det plutselig blitt kamper også...hele helgen SUKK!

Det nye for helgen er at mannen har plassert et skiskopar i hvert trappetrinn fra første til andre etasje. Det er tjuefire trappetrinn...altså tjuefire par skisko, for langrenn og alpint og skøyting for store og små----SUKK... Jeg eier kun ett par, så når vi skal i gang med å rydde de skiskoene skal jeg bare ta det ene paret---- det er planen. Vi får se om det blir realitet.

Jeg var på kurs i dag; en dame som ikke snakket..men SKREK i syv timer i strekk. Hun skrek nok av påtvunget entusiasme, jeg har aldri opplevd maken. Damen hadde forøvrig en GEOPARD mønstret dressjakke. Jeg kom sist til kurset, og innen jeg ankom hadde mine kollegaer veddet med hverandre på hvor lenge det ville gå før jeg kom til å kommentere jakken. I løpet av første summeoppgave hadde jeg selvfølgelig lirt av meg noen salige geopardvister med litt knurring attåt. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor alle var så sprekkferdige av latter i hele den første timen av kurset. Men det var altså to av kollegaene som ble femti kroner rikere av de vitsene;)

I allefall så hadde geoparddamen plutselig fått for seg at vi skulle ha avslappingspause, og da satt hun på denne cden som du hører på...og hadde en million bilder av sommerfugl som gikk over skjermen. Vi skulle nemlig lære oss å finne den indre roen---
I mellomtiden løp damen utenfor og røykte mens hun snakket i mobiltelefon, ganske absurd hele opplegget selvfølgelig.....

Huff nei nå snakker jeg meg godt ut på jordet her...DU får ha en deilig helg Åse..RELAX:)

Silkeline sa...

Takk for ordene Åsemor:)Det føles litt tomt i huset, føler at noen mangler. Kom på før i dag at jeg har vært gift i over halve livet mitt....rar tanke.

Så koselig gave du har fått! Det er kjekt med gode, snille venninner som gir gaver:) Håper du koste deg med den fine musikken. Ha en GOD HELG du også:)

Emmeline sa...

La meg si det sånn Åse:

Min ene kollega mente at det eneste vi fikk ut av dette kurset var gratis underholdning. Fordi jeg kom til å etterligne Geopard damen i alle lunsjpausene i neste uke, og det kommer jeg HELT KLART til å gjøre...
Videre mente hun at jeg burde skrive litt om geopard damen på bloggen også, men vi får nå se på det.

Nå skal det vel sies at jeg henger meg VELDIG opp i sånne detaljer som glitrende geopard jakker og skrikende snakking pluss finn deg selv mens jeg snakker i mobilen og røyker utenfor---

De andre følger bedre med på de andre detaljene som for eksempel ulike teoretikere sine teorier osv. Jeg mener bestemt at det er jeg som konsentrerer meg om de VIKTIGE tingene....
Sånn sett var det et veldig nyttig kurs.... Jepp nå er KRØLLENE vist frem, du viser deg selv, jeg viser heller husets krøllemann. Akkurat nå snorker krøllene på sofaen og de blir trolig ikke glad av å oppdage seg selv på bloggen i morgen--men skitt au!Kos deg med hjerteglasset;)

Mia sa...

Det var da et morsomt og annerledes vårtegn, Åse. men jeg regner med at blomster vil overta plassen til ballene ved inngangen etterhvert. Så snøbrettet og snøfreseren er på vei til sommeropplag... mens mine hagemøbler er fortsatt trygt plassert i vinteropplag i låven... Været ble jo ikke helt vårlig her hos meg, så det er bare å smøre seg med tålmodigheten for min del... Herlige stearinlys med hjertepynt og det hele... Flotte ting til fortsatt innekos mens vi venter.

Trines Hus og Hage sa...

Yuhu, Åsemor! Det er vår! Ja, det følger også med seg møkk, søle og skitne unger for min del eller fotballer for din del.
Deilig å nyte musikken fra stuegulvet! Klem Trine

IngersATELIER sa...

Hei Åse. Nå er det "baller" i luften igjen skønner jeg:) Skriver fra atelier-bloggen min... La ned Thalias-sjelerom av spes. årsaker, men jeg tenkte jeg skulle besøke noen av de jeg har hatt lengst kontakt med...sånn av og til. Håper dere alle har det bra. Mamma har vært hos meg i tre uker, vi feiret påske sammen og hadde det utrolig koselig. Nå venter vi på mere varme i lufta, og mere hageliv:)
Så fine de lysene var, skønt med slike nyttige overraskelser.
Ha en flott søndag!
Masse hilsen fra Inger Bente.

Anonym sa...

Hærlig å ligge på gulvet å nyte favoritt musikken , litt vin å tente stearin lys er vel prikken over i en.
Kos deg, snart er det helg igjen!!