mandag 14. april 2008

Mens jeg venter

på at disse skal spire,

kjøpte jeg disse på butikken til helga.
Liker så godt perleblomster,
sneklokker og stemor er også favoritter.


da var det ikke så rart at jeg fallt
pladask
for dette serviset.

dette er vårserviset mitt,
liker veldig godt fargene og dekoren,
(fargene kommer ikke til sin rett,
det er ei vårgrønn farge nederst, som går over til ei varm gråfarge)


her er noen av delene:

telysestakene




krusene




tekanne med følge




de forskjellige fatene















10 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Så artig service å ha. Det har jeg aldri sett før. Perleblomsten er jo en søt blomst, og den kan like gjerne pryde et service som kan kan ta seg ut i vinduskarmen. Jeg snublet faktisk over en potte med kunstige perleblomster i forrige, og de så veldig ekte ut. Måtte klipe i de for å forvisse meg om at det bar var "juks". Men min teflon-hjerne klarer bare ikke å huske hvor det var jeg så dem. Kanskje var det på Plantasjen ... ? Jeg var tydeligvis alt for travel til å vurdere å kjøpe dem med meg ;-)
Ha en fin uke!

Fjordheim sa...

For et flott service.
Koselig med noen vårblomster.
Kjøpte etpar stemor og tusenfryd i dag. Spørs om de lever så lenge her visst jeg glemmer å ta de inn. Men koselig den stunda de står.
Og så tåler de jo litt. Får håpe varmen kommer snart.

Anonym sa...

Nyydelig servise!
Tror jeg får jakte på noe nytt jeg også. Etter nok en dag å dekket til middag med det mørke brune servise som min kjære har med seg fra sitt forrige liv, kjenner jeg at jeg blir litt deprimert ;-). Nei, nå er det tid for noe friskt og fresht!!
Ha en kreativ uke :-)

IngersATELIER sa...

Hei til deg:) Nydelig service du har, elsker blått jeg... Håper våren har kommet til dere nå... Perleblomstene er nydelige vår-blomster.
Ha en fin kveld og uke!
Masse hilsener fra sør:)

Anonym sa...

Ikke rart dette er favorittserviset, nei - det er jo nydelig! Og blomster - nesten uansett type blomster, så er de vakre, synes jeg. Og du legger ut flotte bilder! Fin uke til deg!

Nette sa...

Flott vårservice:) Vurderer snart å gå til anskaffelse av KUN plastikkblomster her jeg, har ikke et snev av grønne fingre...huff!

Solveig sa...

For et unikt servise! Det har jeg aldri sett like til.. perleblomst er vakkert!

Du har en nydelig blogg!

Vil bare tipse om ny blogg hvor alle norske interiørblogger kan legge seg til, så vi får en oversikt.
http://norskeinteriorblogger.blogspot.com/

[morgrethe] sa...

Hallo hallo min lille due.

Det serviset er så fint. Kjempekoselig servise. Men du, det er ikke ofte jeg har fått spist av det der, er det vel? Er det knuser'n min som er grunnen mon tro? Nydelig med perleblomster iallefall.

Ja i dag har jeg kjøpt litt garn igjen.... puh... skal strikke på flyet på torsdag. Skjerfet til Liselotte denne gangen. Det med striper. Og ja... fargen er lilla!

Vi snakkes...Klem grethe

Dans på roser... sa...

Nydelig!
Blått er vakkert, det er helt sikkert.
Blir så glad hver gang du har vært på besøk hos meg.
=)
Ser ansiktet ditt for meg, etter at du la ut et bilde av deg og datteren din for noen innlegg siden, vet jeg jo hvilket ansikt jeg skal putte på Åsemor-navnet. =) Koselig.

God kveld, klem Kathrin.

Anonym sa...

Perleblomster er nydelige. Jeg venter også på at mine skal komme frem. Kjekt å ha noe å glede seg til.