lørdag 12. april 2008

best & pest

pest


sofaen vår

var så fornøyd med den da vi kjøpte den.

den matchet veggene, som da var kledd

med en lys grønn linstrie.

praktisk var/er den også,

med tre små fikk den virkelig prøve seg.

den er nå på tur ut av vårt hus,

kanskje






her ser dere en annen
pest
gjennom vinduet ser du sommerdekkene ligge ,
dekkskifte
må skje i løpet av helgen.


best

badet vårt

for seks år siden pussa vi opp badet,

samt at vi laget et til på loftet.

jeg valgte å bruke de samme flisene,

og frontene på innredningen på begge plassene.

hadde en del ønsker, og

massasjedusjen

var et av de.

siden jeg heller ikke er glad i å vaske,

ble skapene bygd inn i veggen,

og bak skyvedørene har vi vårt daglige "rot".





vil du se mere av badet finner du det her:

http://aasemor.blogspot.com/2007/05/rent-til-helga.html



dette bildet er tatt fra verandaen min tidligere i uka,
da var det sol, dagen etter snøa det,
og idag er det overskyet og "råkaldt" .

hm, trolig for kaldt for hagearbeide :)


ha en fin dag!

12 kommentarer:

Dans på roser... sa...

Åh! Lekkert og praktisk bad.
Nydelig det bilde du har tatt ute.
Jeg savner kysten, -veldig.
Ja, jeg vet om den drømmen hennes.
Litt av den hvertfall, ingen detaljer, men den var visstnok veldig lik innholdet i et av mine innlegg. Vi trenger det i området også, så det er egentlig "bare" å trå til. En lys, lekker og delikat av slaget, det hadde vært noe! Med litt stæsj fra greengate og housedoctor. Mmmmm....
Jeg er en stor drømmer, jeg også.... men foreløpig blir det bare med drømmen. =)
Jeg ønsker deg en fin helg, kos deg masse! Plukker du fram vinglasset med hjerte på, får du sende en tanke til meg... jeg syns det er så koselig. *smiiiiil*
Klem

Anonym sa...

Badet er nydelig, og pestene. Host! Vi har vel alle våre pester, ja.

Ha ei flott helg!

Kaline sa...

Jeg er enig!
Mer fornøyd med badet enn med sofaen :)

EN NY KOMMENTAR, FRA EN ANNEN BLOGGER!

Suss suss fra ho i kjelleren. :)

Som mine dager er sa...

Massasjedusj! Åh, det høres så herlig ut. Det står øverst på ønskelista mi også når jeg skal pusse opp bad en gang. Badet ditt forøvrig er både lekkert og praktisk med innebygde skap. Det var smart! Sofa-pesten din syntes jeg er såpass tidløs, og slett ikke så ille. Syntes nå jeg da ;-)
Ha en fin helg, sørg for at dekkene er borte i løpet av helgen, så er du iallefall kvitt den pesten!

Håper du hadde det hyggelig på bursdagsfeiring i går. Etter en god fest er det godt å bare ta livet med ro. Kos deg resten av helgen også. Klem herfra.

Anonym sa...

Hei! Fant deg inne hos Marit, og så fikk jeg lyst til å besøke deg da, vet du:) Et nydelig bad dere har - helt i "min" gate! Koselig her inne hos deg - jeg kommer tilbake. Kom gjerne innom meg du, også: Http://www.kominn.net. Ha en fin lørdagskveld.

Made by KKann sa...

Hei igjen Åsemor!

Ser ut til å være et skikkelig fint bad!

Ha en fin fin lørdagskveld!

Smil fra KKann

[morgrethe] sa...

God lørdagskveld søster.

Sitter her i sofaen som et slakt etter dagens bursdagsfeiring på lekeland.... puh...!

Sofaen kan jeg være enig i kan være moden for utskiftning. Men for meg som er så sjelden på besøk, så er den helt ok. Greier å sitte i den jeg. Når det gjelder badet, så vet du jo at jeg liker det. Tror vi har brukt samme konsulent... ha ha! Kan det være deg???

Må inn til Dans På Roser og se hva du har skrevet der.... ble nysgjerrig på kommentaren hennes.

Og til slutt. Karoline som blogger! Da gapskrattet jeg. Gleder meg til jeg skal holde en tale for henne en gang i fremtiden;o)

Klem Grethe

Måtte lese

min sin lille tue sa...

Hei på deg:) Her har det skjedd mye i rugepausa mi ser jeg. Nå har tåka tatt over her, så ikke sikkert jeg blir så veldig mye mer aktiv på bloggefronten, men vi får se:)
Lekkert bad hos deg, med smarte løsninger. Har sett badene til søstera di også, og kan konstantere at her er det ikke like smarte løsninger, jaja.
Nå skinner sola her på tua mi, så jeg håper den siste snøen forsvinner snart, for nå venter jeg på hva som måtte finne på å titte opp av løkplanter etter at hunden min har hatt en graveseanse.
Ønsker deg en fin søndagskveld.

Anonym sa...

Takker for besøket på bloggen min :-).
Det badet ditt så forresten ut som et drømmebad!! Sofapesten er ikke så mye å bry seg om. Det finnes atskillig værre ting enn en godt brukt sofa :-)
Klem fra Mysen

Emmeline sa...

Snille snille Nancy Åse:) Skjønner at det er letter å oppdrive disse GG tingene langt uti ytterkantene av landet istedet for i landets neststørste by... Absurd spør du meg!!!

Har hatt en vannvittig travel uke toppet med en maraton helg. Jeg har stått seksten timer dugnad for basketballen til ungene. Seksten lange timer med vaffelsteking og kaffekoking---PUUUH!
I tillegg hadde en av damene på det siste skiftet med seg tre pittesmå småtroll under skolealder som alle kravlet mellom beina på oss som sto i en trang bod og skulle ekspedere en kø på cirka 200 mann--- Hvor var faren?? Nei han sto med hendene i lommen og pratet og drakk kaffe mens konen var våt av svette. Hvis blikk kunne drepe sier bare jeg!!!!!!!!!!1

Over til knallgøy pest og best innlegg. Smiler når jeg ser sofa som har vært en best og blitt til en pest. Sånn har jeg hatt det med flere sofaer----men vi har aldri kjøpt så dyre møbler- Dermed har mor bestemt seg for å hive dem ut etterhvert. Disse lever jo evig så da blir de jo stående. Sånn er det med kvalitet Åse, de blir du aldri kvitt...Iallefall ikke med tanke på at du har vært Norges siste eier av en vannseng ( Jeg husker vel rett??)

Skjønner godt at det badet ditt er best! Husker det igjen fra sist gangen du viste det frem. Det var så lekkert og jeg syns det var en fantastisk løsning med skap inni veggen. Ryddig, praktisk og pent.
Bra at det er for kaldt for hagearbeide hos deg. Hos meg også--men ikke hos naboen---Det er faktisk ganske irriterende skal jeg si!!
Gleder meg til å høre om resultatet fra Nancy Drew oppdraget. Men husk: Bare hvis du har tid!!!!

Berit T sa...

Hmmm pest?? Ser ikke helt det da... Men klart en får lyst på noe nytt, iallefall når en skinnsofa overlever alt! Veldig praktisk, det er helt sikker ,når ungene var små,å kunne tørke av flekker uten at en tok fargen. Men tidene forandrer seg, og vi med den.

Badet ditt var skikkelig lekkert. Kjempeløsninger! Det skal lagres i minnet, i tilfelle et nytt oppussingprosjekt. Det var SÅ smart med innebygde skaper!

Ønsker deg en flott uke!!!!
Klem herfra.

Petunia sa...

vet alt om det med sofaer! Min mann tok med seg sin okseblodrøde skinnsofa ned til meg da vi flyttet sammen. Den var fin den en gang på begynnelsen av 90 tallet, men etter hvert fikk jeg frysninger bare ved å tenke på den. Det er en tid for alt og den ble byttet ut for noen år siden. Men en lys stoffsofa som egentlig ikke er like praktisk, men en bedre for øyet. Så dum kan man bli;)
Badene dine er dødslekre...Misunnelig:)