søndag 15. november 2009

Denne leser jeg nå......

paulo coelho
er en forfatter jeg lenge har ønsket å
lese noe av,
og nå er jeg i gang.
jeg skulle kanskje valgt
alkymisten,
men valget falt på
zahir.
er ikke kommet så langt
men koser meg allerede.
taushetens konsekvens
var jeg veldig spent på.
linda olsson
har gitt meg en av mine beste leseopplevelser med
la meg synge deg stille sanger,
kunne den følges opp?
ikke noe dårlig bok dette heller,
men til tider litt langdryg.
likevel kommer jeg til å huske denne som en god
opplevelse, da den tok meg tilbake til
krakow
som jeg besøkte for første gang i vår.
det gjør alltid inntrykk og lese om krigen,
og hvordan den grep inn i familiers liv.


cecilia samartin
innfridde denne gangen også.
senor peregrino
leste jeg i fjor og den fenget.
denne gangen tar hun oss med til
cuba og konfliktene rundt
castros revolusjon.
har full forståelse for at denne ligger
på bestselgerlisten, nydelig leseopplevelse.


isabel allende
er en forfatter jeg har lest en del av.
summen av dagen
er oppfølgeren til
paula.
her skriver hun om utfordringene
familien møtte etter paulas død.
hun er dønn ærlig, og forteller både
om de gode og mindre gode dagene.
en fin leseropplevelse denne gangen også.



et bilde fra den lokale bokhandelen i
aonang.



møre har vi hatt ei nydelig helg,
det har vært 14 grader og litt vind.
ingen unnskyldning for å male da nei,
så jeg satte i gang.
er det bare å håpe at været holder seg.
ha ei fin uke!

2 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Eg trenger ei ny bok nå, og ser at du har lese fleire som eg kunne tenkje meg.
Eg må nok lese oppfølgaren til Paula av Allende, den las eg for mange år siden og likte ho godt.
Det var ein litt annleis bokhandlar du viser her, men den gjordenok nytten sin den også.
Ha ei fin veke Åsemor.
Smil H

Ragnhild sa...

Nå er jeg kommet 3/4 i Sonata for Myriam (Taushetens pris). Likte Let me sing you quiet songs også. Ellers leser jeg mye fransk - hele tida :D. Syns de første bøkene til Isabel Allende var bedre, og har ikke kommet meg gjennom hennes siste enda, den blir bare lagt til side... Skjønner at du har kooost deg på deilig, lang ferie. Eldstedatter var der 3 mnd ifm mellomfag i sosialantropologi for noen år siden. Klem