onsdag 21. januar 2009

Jeg angrer.........

på at jeg ikke malte vinduene mine i sommer.
etterhvert som årene går,
og
jeg trenger mere lys har det blitt
mindre og mindre med gardiner.
(der de ikke har en funksjon er de kuttet ut)
to av kjøkkenets fire vinduer,
har ikke innsyn,
og gardinene ble valgt bort.
men selvfølgelig skulle karmene vært malt hvite,
oppgaven er kommet på listen min over vårens gjøremål.
det jeg ikke angrer på er at dette bordet er blitt malt svart,
det har nå blitt vårt "nye" kjøkkenbord.






12 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Du som meg søker mer og mer etter lyset. Jeg MÅ la det slippe inn uten at alt for mye tekstiler skal hindre det i å komme inn i mitt hus. Og der jeg MÅ ha gardiner, henger det alltid HVITE gardiner, slik at når jeg trekker for om kvelden, så er det en HVIT vegg som møter meg istedenfor en MØRK vegg ;-)

Men du kan male når du har overskudd vettu. Trenger ikke vente til våren. De har så mange flotte malinger nå til dags, som er så luktsvake og likevel så bra, at hvis du har energi allerede til helgen så kan du gjøre det. Også tørker det på halve tiden også. Gå i malebutikken og spør deg fram!

Hvis ikke har du noe å glede deg til til våren. Uansett er jeg enig i at hvite vinduskarmer er både lekkert og vakkert.

Jeg svinger kosten for tiden. Og rullen ... Det går unna. Jeg rekker liksom ikke pakke inn malekosten i plastik, før første strøk har tørket og jeg kan begynne på det andre strøket - samme kveld. Sånt liker jeg. Da blir jeg så fort ferdig!

Kos deg med de stadig lysere dagene. Jeg aner en viss endring hver dag nå. Men når mars kommer da er det lys både når jeg kjører til og fra jobb! Oh, I'm looking forward to that!

Klem fra Marit

Berit T sa...

Ja er ikke det dumt at det ikke ble gjort når du først holdt på.
Men nåe kommer våren og da er det bare å kaste seg uti det. Som regel går det bedre enn ventet også, tanken er den som tynger mest.

Har også noen vinduskarmer som skal gjøres noe med på hytta. Men der skal jeg beise, fordi de ikke er så fine i utgangspunket. Det vil iallefall bli lysere, og det skal bli bra.

Som Marit sier så er det så mange nye malinger nå, og ikke så sterk lukt, det er pyton i kjøkken.
Lykke til Åse, det går fortere enn du tror.

Og bordet ditt er bare så fint. Det gjør seg når en får fikset opp saker og ting. Lekkert!
Ha en fin kveld videre.
Klem.

Anonym sa...

Hei Åsemor
Flott blogg du har, er stadig inne og smugleser, bloggløs som jeg er.
Hvis du venter med malingjobben på vinduene til våren, til varmen inne blir skrudd av, så får du et flott resultat med å bruke vanntynnet maling. Og maler du mens det er duskregn ute skal visstnok resultatet bli bra iflg eksperter. Har noe med luftfuktighet å gjøre.. Spander på deg en kost som er ment til denne type maling. Hos meg er dette blitt veldig bra:-) Og sjekk fargen CHI, LEKKER!!! Den er min "hvite" favoritt og er brukt til både vegger, dører, listverk, møbler, ja alt som kan males:=0 Lykke til med jobben.
Mvh Rita

rod i hob sa...

Kjempelekkert bordet ditt hadde blitt!! Kjempestilig med svart!!

Eg drive med prosjekt "Ja til fjerning av mørk panel" i mitt hus... SÅ fornøyd med den nye kvite gangen min... MEN eg har ikkje orka å ta fatt på dørene endå.... Men må nok til før at eg blir heilt fornøyd :-)

Ha en super dag!!

[morgrethe] sa...

Godt å vite hva men skal gjøre til våren også! Men jeg er så glad for at karmene ble tatt da vi *kremt* malte stua. Det er så godt!

Gleder meg til du kommer....bare en uke igjen.
iiiikkkkk.....
Føler meg som Cameron Diaz i "min beste venns bryllup".

Nei nå får jeg jobbe litt på fridagen min.... ironisk nok!

Monicas sa...

Stilig du/dere har det...Svart var ikke dumt du:) ha en fin dag

Made by KKann sa...

Uff ja - jeg har vinduskarmer som skal males jeg også..men det er så kjedelig..så det tar visst sin tid å komme i gang..kanskje til helga!!

..er det nå i helga du kommer?..eller er det neste?

Ha en super fredag!

KlemKKann

Cathrine sa...

takk for svar i bloggen min. tror nesten jeg bare må ta det kurset, det er mest av interesse og som hobby jeg vil ta det:)

Reidun May sa...

Det var stilig med svart bord!
Vi malte alle vinduskarmer på stua og kjøkken hvite før jul, og det faktisk veldig stor forskjell. Mye lysere og finere. Men de var BRUNBEISET fra før da, ikke trehvite.. Eh, ser jeg skrev at VI gjorde det, men strengt tatt så ble det gjort uten at jeg fikk maling på fingrene, ehem.
Ha ei fin uke!

AnKa sa...

Lekkert kjøkkenbord, og vinduan kan du ta når det blir vår. Her drømmes det om å kunne selge det store huset eg har, og bygge et lite koselig hus. Vi får se ka dettan året vil bringe;-)
Ha ei flott helg.

Huset på toppen sa...

Jeg har malt alle våre vinduer hvite, etter mange års ventetid!!Dette utsatte jeg gang på gang, men i fjor ble de siste malt!! Vi har litt innsyn så gardiner må jeg ha:)Du får gjøre det når våren kommer!!!
Ønsker deg en riktig fin helg!

Anonym sa...

Tøft det blei med svart bord. Vurderte å male bordet hjemme svart men trodde det ble for mye. Men ser jo det går godt.

Jeg bruker dette året på å motivere meg til å starte på prosjekt "maling av vinduskarmer" når vi flytter hjem.
Har også noen flere prosjekter planlagt til da. Har bl.a. en mappe på pc'n hvor jeg samler bilder etc med ideer og planer. (Bra min kjære ikke leser her)

Ha en fin helg og hils familien.