søndag 18. november 2007

Fest og ferie.

Så er "endelig" sesongen over for trenern og vi har fotballferie her i huset. Det må feires tenkte fruen og inviterte gode venner på fest. Planleggingen av fester koser jeg meg med , borddekking, pynting og hva slags mat jeg skal lage.


Maten jeg serverte hadde et litt høstlig preg, samtidig som det er god gammeldags festmat.


mørk lapskaus hermetiske pærer m. pisket krem







Den "trauste" menyen gjorde utslaget for den grove og uhøytidelige borddekkinga.





I morgen reiser jeg og trenern på førjulsbesøk til Grethe-søster, der skal det hekles etter som jeg forstår :)

ønsker dere alle ei fin uke,
kos dere så godt som dere bare kan,
det skal iallefall jeg :)






15 kommentarer:

[morgrethe] sa...

Nammi.... lapskausen s� veldig god ut. Siden jeg ikke bruker � lage lapskaus, s� har du en fin anledning til � lage en ny gryte her hos oss n�r du kommer. Jeg spiser gjerne. Og hekle.... ja det skal vi. I morgen m� jeg v�re mere effektiv enn jeg har v�rt i dag. M� jo ordne et rom til dere og s�rge for at det lukter litt gr�nns�pe der. Men i kveld skal jeg tilbringe hele kvelden p� sofaen,.... bare kose meg.... med en film kanskje. Gleder meg til dere kommer.... og heldige trener'n som f�r v�re her n�r jeg skal ha syklubb p� tirsdag. Ser dere forh�pentligvis innen et d�gn. Kj�r forsiktig, det er nullf�re og glatt. Klemmeklem

Berit T sa...

Det såg skikkelig godt ut!
Det er alltid kjekt å samle til festlig lag.
God tur til søsteren din, det hørtes så koselig ut, kos dere!!

Emmeline sa...

Alltid et godt måltid der du er Åse, og så er det så bra at det er noen andre som har sånne trener menn... Min mann ( -også han fotballtrener) tar på en måte aldri fri fra den fotballen. Iallefall ikke sånn at jeg kan feire noe særlig, hehehe! Det ville nesten vært en sånn rar greie med at vi feiret at fotballsesongen var over uten at vi kunne merke det. Her trener de videre uten pause , selv om det ikke er så mange kamper...Og før du vet ordet av det så har de reist på en eller annen turnering.. for å trene der også!
Jaja--nok mas! Jeg skjønner at det blir hekleklubb hos Mor Grethe, høres veldig ok ut syns jeg! Skjønner også at du har forstått at Emmeline er en sånn dame som følger sin dårlige impulskontroll... Stripete liftgardiner er plutselig blitt rosemønstrede sløyfegardiner... men skitt au!! Spørsmålet er hvordan det hvite juletreet blir tilslutt. Jeg forsøker å undertrykke behovet mitt for å kjøpe allslags pynt, slik at jeg tilslutt har nok til å pynte en tre fire ulike trær!
Kjør forsiktig, skjønner det er glatt og kos deg i uken som kommer!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Så koseleg det såg ut på festbordet ditt, med god mat:o)
Eg er av den oppfatninga at ein må feire det som feirast kan:o)
Ha ei fin veke du også, og kos deg hos søster di.

Sigurd Olav Silset sa...

Lapskaus er alltid like godt! Men ikke den i boks, den er jeg utrolig lei! Hver gang Sigurd skal lage mat, er d enten lapskaus eller sodd i boks skjønner du.....
God tur til Søstersen:)

Mia sa...

Hei på deg, Åsemor! Dette så da veldig godt ut! Visst er det koselig med fest og ferie (hehe, føler jeg har hatt en god del av det i det siste....) og både maten og oppdekkingen ser kjmpefin ut. Og så er du vel på vei til Grethemor. Jeg regner med at du har tatt med garn til de herlige granny squares du holder på med og at det blir heklet noen ruter der også. Likte veldig godt fargene dine, jeg.

Anonym sa...

Ser du har brukt en god halvtime på å dekke på den "uhøytidelige" bordsettingen. Bra du ikke overdriver pyntingen og holder det på et lavt nivå:)

Nette sa...

Håper og tror at det blir en koselig tur:)))

9na sa...

Namnam, jeg kjenner deilig lukt av mat...

@afjo72 sa...

Dette så godt ut - nammmmm....

Ha en fin ferieuke!! :o)

Ellie sa...

Tror du er flink til å lage mat! Lapskausen så nydelig ut. Koselig dekket bord også. Å invitere venner til et godt måltid er kjempehyggelig!

Heidi sa...

Åååååå det så godt ut, kommer neste gang du har lapskaus......

Anonym sa...

Mmmm lapskaus det er faktisk en av mine favoritter, her hos mæ er det virkelig fest når vi enda til kan ha litt tørkakjøtt (pinnekjøtt rester og fenalår) oppi den. Særlig på hytta i påska da.
Høres koselig ut med besøks tur til din søster, dere får nok ei trivelig helg!

Tone sa...

Mmmmm, nå ble jeg enda mere sulten. Dette så virkelig godt ut!
Spent på resultatet fra heklingen, for vi får vel se? ;-)
Ha en fin helg :-)

Grannylovestoknit sa...

Hei! Nam, nam... brun lapskaus er godt! Heldiggriser var dine gjester. God helg!