mandag 11. august 2008

Back on track........

har jeg inntatt stillingen igjen,
etter en tenkepause-ferie.
i vår var livet ikke bare en
dans på roser for meg.
jeg strevde med helsa,
og med å finne overskudd i hverdagen.
bloggingen gav meg heller ikke
noe,
ja faktisk ble jeg irritert på all
energien
til dere der ute.
jeg var så sliten at jeg ikke greide å
konsentrere meg om bøker,
håndarbeide var det bare å glemme
pga senebetennelse.
jeg måtte ta tak i livet mitt,
for slik ville jeg
ikke
ha det.
jeg snakket med min arbeidsgiver,
og fikk gjort en del nødvedige forandringer
på jobben samt at jeg reduserte stillingen min.
jeg tok også
tak
i meg selv,
og sakte men sikkert er jeg
back on track !

en historie om et sjal :)
(se der ja, er sjalet mitt med i et innlegg igjen)
i sommer var jeg på en
hellbillies konsert.
der hilste jeg på ei venninne
av min venninne.
ei koselig jente som det var lett å
prate med.
jeg hadde sjalet mitt på meg,
og samtalen dreide fort over på
håndarbeide.
mens vi snakket løst og fast om dette
sier hun plutselig,
"har du blogg ? "
- ja svarer jeg overrasket.
"er det du som er åsemor ?"
takk for sist
til
jenta fra fjellbygda,
jeg hører gjerne fra deg igjen :)
i løpet av sommeren har jeg strikka to sjal til,
de ble sommergaver til to gode venninner.



7 kommentarer:

Anonym sa...

Så godt å høre fra deg igjen, Åse. Og så veldig flott at du tok tak i det som var negativt for deg og at energien er tilbake. Hvor mye reduserte du stillingen din? Det gjelder å lytte til kroppen og ta tak når det sier stopp. Ikke alle er flinke til det, så du kan være stolt av deg selv. Veldig glad du er her igjen, og sjalene er jo bare nydelige! Fortsatt fin kveld!Klemmer fra meg til deg**

Emmeline sa...

Godt at du er tilbake Åse;)og ikke minst så deilig å høre når noen er ærlige...som sier hvordan de føler det når andre står på hodet i garnkurven eller malingsspannet. ALle er vi der innimellom...Men så kommer energien som regel smygende tilbake etterhvert:)

SÅ GØY at du er blitt en kjendis via nettet? Via dine tusen sjal?? Veldig imponerende!! Iallefall--veldig kjekt å ha deg tilbake! Du har vært savnet:) Klem

Anonym sa...

Ah, der var du igjen ja :) Har savna bloggen din, så å er det bra du er tilbake!
Det er godt å høre at du er i bedre form igjen, at tingene går litt lettere. Det er ikke kjekt med slike motbakker, men man kommer som oftest styrket ut av slikt....

Nå gleder jeg meg til å se nye flotte strikkerier fremover høsten! Lekre sjal du har laget forresten!!

Her er det lite med bloggings for tiden. Vi har akkurat flyttet inn huset, og jeg kan ikke finne kameraledningen, uansett hvor mye jeg leter.. Jaja, den dukker nok opp etter hvert....

Ønsker deg ei flott uke!!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei.
Så utruleg godt å ha deg tilbake igjen.
Eg har sakna deg:)
Godt å høyre at det går betre med deg, og at du har fått energien tilbake.
Ha ei fin veke Åsemor.
Klem Hilde.

Made by KKann sa...

Hei hei hei..

Nydelige sjal Åsemor!

Og, velkommen tilbake - du har vært savnet! Jeg er glad du har fått deg selv og livet ditt tilbake på track - det er bare sånn, dessverre, av og til...at livet liksom ikke viser seg fra sin beste side.
Du som er så flott og fantastisk på så mange måter klarer dette - jeg er glad du har hatt sommeren til å tenke og gruble litt og at du har tatt tak i situasjonen på jobb er SUPERT! - Good Girl! Jeg ønsker deg alt det gode livet har å by på - men man styrer skuta selv..og av og til er den vanskelig å manøvre! Stå på! ..og husk du er ENESTÅENDE!!

Ha en fin fin tirsdag!

Klem fra KKann

Astrids nr.2 sa...

Hei Åse! Flott at du er på bloggen igjen. Har savnet innleggene dine! Livet går i bølgedaler, det er sikkert og visst. Pass på deg sjøl nå da, og lytt til kroppens signaler :) God uke - Vi blogges !

Anonym sa...

Hei!
Måtte bare kommentere de lekre sjalene. Sånn vil jeg også ha!!! ;-) Har du en oppskriftsblogg eller lignende?