lørdag 27. desember 2008

Romjulshilsen.........

er pakkene pakket opp,


og mange av de også tatt i bruk.

vi har kost oss med mye god mat,




og godt i glasset.



julefreden har senket seg over de eldste i
bakkeli,
mens ungdommene har fullt program.



jeg vil takke for koselige hilsninger på bloggen min,
dere er noen tålmodige sjeler.
adventstia ble ikke som forventet inne hos
åsemor,
ting skjer og hverdagen preges av det,
en må være tilstede i sitt eget liv,
og ta dagene derifra.
hvert år sender jeg og min kollega julekort til våre kunder,
her kan dere skimte årets,
(ps treet i midten).
ønsker alle som er innom meg ei trivelig romjul ;)







17 kommentarer:

Monicas sa...

Så koselig da....det blir en del inntak av mat og drikke...men det hører vel te jula det også...ha det fin fortsatt

Berit T sa...

Hei Åsemor, hyggelig at du er på nett igjen. Det er ikke alltid at ting går på skinner, så en får ta det slik det faller seg.

Dere har kost dere ser jeg, det blir mye god mat disse dagene, altfor mye... Jeg føler det vil ut ørene. Har endatil gått lange turer med lillegutt og vogna for å få litt mosjon, men det er ikke nok. Neste bordsetting venter når en kommer hjem, så er det på an igjen.

Men slik er jula, det vet vi jo, og koselig er det å samles rundt et bord med god mat og drikke, drøsen går, timen flyr.

Koselig julebilde av deg og din kollega, dere har det artig, går rundt treet.
Tenk det har jeg ikke fått til her hjemme, selv om jeg tenker på det hvert år. Plassen er for liten når vi er så mange.
Men har flere år hatt førjulskos, enten i skogen i blåtimen, eller på hytta på terassen. Brenner bål, spiser grøt, synger julesanger og går rundt treet som finnes i nærheten. Inviterer alle mine pluss en del andre som liker å være med på allslags gøy og sprell, jeg liker å leke!! Tror min mann er litt overgitt av meg av og til, verre enn ungene sier han, hehe, men jeg har det topp.

Ønsker deg en fin romjul videre.
Juleklemmer herfra.

Made by KKann sa...

Hei hei hei Åse - hadde regnet med å få en liten titt av deg i jula..men skjønner at dere ikke kommer nedover! Kos dere der dere er!
Ser ut som om dere koser dere med både mat, drikke og gaver - og det er jo det som er mye av jula!

Ha det godt - vi blogges!

Klem fra KKann

Som mine dager er sa...

Ja, sånn går dagene Åse. De glade og lette med mange pakker og gleder og nok mat og drikke. Også er det de ikke fullt så glade, de som prenges av tristhet og bekymring, fordi sykdom i familien plutselig rammer. Sånn er dagene og sånn er livet. Det er ikke alltid hvordan man har det, men hvordan man tar det.

Heldig din familie som har dere til å stille opp. Da kan blogging være blogging - omsorg er mye viktigere.

Jeg håper romjulen blir avslappende slik at batterier kan lades og overskudd bygges opp. Det tror jeg mange av oss kunne trenge ;-)

Romjulsklem fra Marit

Fru Keilegavlen sa...

Koseleg! Artig adventsstake du har! Det er nok ikkje alltid at ting går på skinner, nei, men ein må gjere det beste ut av det. Ynskjer deg og dine ei riktig god romjulstid!

[morgrethe] sa...

Her er det masse julestemning ser jeg. Når det gjelder bilde av slaven med flott skjerf, kan jeg eventuelt ta et bilde og sende på mail til deg. *smil* I morgen blir det litt shopping tenker jeg, men utfordringen blir å komme seg opp før middag;o)

Anonym sa...

Så kjekt å se deg igjen. jeg ser vi har de samme røde ostene på julebordet.

Torunn sa...

Så kosleig å høre fra deg igjen Åse!
Livet blir ikke alltid som man har tenkt, ei heller tiden rundt jul selv om det er forventet at alt skal være bare fryd og gammen da. Som du sier, er det viktigste å være tilstede i sitt eget liv!

Ønsker deg så gode dager videre som mulig Åse!

Godt Nyttår!

Klem Torunn :-)

Anonym sa...

Koselig å høre fra deg igjen, Åse - håper du har ei fin romjul til tross for at ting ikke er blitt som forventet. Sånn er dette livet - man vet aldri hva som venter rundt neste sving. Og det er bra, for livet er sannelig ikke bare for amatører innimellom. Glad hver gang du gir et livstegn fra deg, alltid koselig når du er "på banen". Og så koselige bilder! Fortsatt god jul til deg. Klem fra meg**

Anonym sa...

Kjekt å se deg igjen! Koselig å få en liten titt inn i julefeiringen hos dere.
Ønsker deg ei riktig fin nyttårsfeiring!

Silkeline sa...

Jeg ønsker deg et riktig GODT NYTTÅR åsemor! Måtte det nye året bringe deg og dine masse glede.

Stoooor nyttårsklem:))))))

Made by KKann sa...

GODT NYTT ÅR!

KlemKKann

Anonym sa...

Innom Åsemor med en STOR nyttårsklem - Godt Nyttår!

Berit T sa...

Hei Åsemor, jeg stikker innom en snartur for å ønske deg og din familie et riktig godt nytt år!

Takker samtidig for alle de hyggelige kommmentarene fra deg dette året, det har vært utrolig kjekt å bli litt "kjend! med deg.

Mange klemmer fra meg.

♥ Stines hverdag sa...

Bare en liten tur innom for å si godt nytt år til deg!

Ønsker deg en fin feiring i kveld, og alt godt i det nye året!
Klem

HildeS/Frøken Fryd sa...

Kjære Åsemor.
Ønskjer deg og dine eit retteleg godt nytt år.
Takk for mange koselege bloggstunder i 2008.
Klem H.

Grannylovestoknit sa...

Innom for å ønske deg Godt Nytt År!