fredag 21. november 2008

Mens vi venter på barnebarn........

tenker jeg gliset stivner på disse tre
*he * he *
ja,
for det må nå være med tanke på
barnebarna
at jeg gjemmer på alt.


i dag har jeg hatt fri,
og rydding av kjellerbodene
sto på programmet.

jeg gjemmer på alt,
boden er full av ungenes leker
fra de var babyer og videre oppover.
med tre unger som hadde samme
sløydlærer har vi tre av alt,
fra krakker, hyller, dørskillt.......
og alt gjemmer mamma på :)



disse rommer ungenes pokaler,
fra svømmeknappene
til
skoleskirenn,
norway cup plaketter finnes også der.





det
er så deilig når en har fått
ryddet og organisert,
og som dere ser var det et flott vær
å være inne i.

ha ei fin helg,
i morgen skal jeg på julebord
så resten av helga blir nok roligere ;)


(og bare for å nevne det, det blir nok noen år til jeg blir bestemor).


16 kommentarer:

Anonym sa...

Oi så hvitt! Kjekt at du har tatt vare på barnas meritter - i alle fall når det foregår i sånne ordentlige og ryddige formen.

Ha en fin helg!

Emmeline sa...

Hello Princess;)
Koselig å høre fra deg. Sitter her og bare SMILER for meg selv. Det er en stund siden jeg har lagt igjen hilsen hos deg. Jeg stikker jevnlig innom bloggen din (-og din søster sin) men på generell basis må jeg jo innrømme at jeg har begynt å bli utrolig lat når det gjelder kommentering;) Det er nok litt symptomatisk med at man har blogget en stund tror jeg...Legger ut et innlegg og så går jeg som regel for å gjøre noe annet. Sitter ikke lenger i fem timer i strekk foran skjermen hver kveld. (hehe)
Ser at du gleder deg til barnebarna kommer (ler) Håper dine stakkars avleggere skjønner at de kan ta seg god tid. De er da ikke SÅ gamle... Og du har RIKELIG med minnemateriale å ta vare på ser jeg. Husker da min mann fikk utlevert premiesamlingen fra barndommen. Moren hadde endelig ryddet ut premiesamlingene til sine seks barn...Han forsøkte seg med å stille den ut, men en vakker dag var den utstilt for seg selv. I en boks i kjellerboden. Våre egne barn har jo noen gedigne samlinger på rommene, og det får holde sier bare jeg. Man trenger ikke en svømmeknapp på brystet for å bevise at man kan svømme når man har blitt 38 år...hehehe!
SÅ vidt jeg husker så er du ikke akkurat julegardinfantast...
(Stemmer ikke det eller?) Fjorårets julegardiner har jo hengt oppe i et helt år her hos meg, så det vil jo si at jeg er EKSTREMT fanatisk når det gjelder julegardiner ( eventuelt ekstremt lat) Men etter jul skal jeg nok finne på noe annet!!
Du får kose deg med julebordet i morgen. Jeg som har endret livsstil (ler enda litt til) kjenner at julebordsesongen kan utfordre litt mer enn meg og knekkebrødene har godt av. Men jeg skal nok klare det. Går til og fra jobb med mitt nye regntøy og er SÅ fornøyd med endelig å ha fått tak i greit utstyr. Det hjelper veldig!!! GOD HELG til den verpesyke ( på vegne av andre) bestemoren;)

♥bagatellar♥ sa...

Hihi, kan tenke meg reaksjonene på den overskriften. Men en skal være forsiktig med hva man ønsker seg, for det kan skje fortere enn en aner;-) Min x-svoger gikk og hadde ikke det minste lyst i militæret, og presterte å si opp til flere ganger at han skulle hatt diabetes så han slapp å dra... joda, gutten fikk diabetes han, ble innlagt med et blodsukker på 56 etter at jeg hadde fulgt ham til lege... men han slapp da militæret. Her nøyer vi oss med firbente barnebarn så lenge;-)

[morgrethe] sa...

Åååååå.... så koselig å se trekløveret. Synd vi ikke møtes i jula heller. Lenge siden vi har vært sammen alle sammen nå..... Ja ja!

Ser du har nådd målet ditt for dagen. Og ja... barnebarna trenger ikke å få/kjøpe noen leker og ikke minst bøker her heller.

Jeg er som vanlig skutt på en fredagskveld, men jeg har fått sortert litt i klærne mine. Men jøss.... det er vanskelig å kvitte seg med noe. Kastegenet har jeg ikke fått!

Da drar vi på julebord i morgen da;o)
God helg!

9na sa...

Haha, sånn er det, esker og poser og vi har minst 200 kosedyr i boden (og det er IKKE overdrivelse), kanskje det var et blogginnlegg verdt faktisk, men jeg orker ikke jobben med å ta alle ut og inn igjen, så bare tro meg på mitt ord... Minst 190 av dem er Cattas, og gjett hva? Alle har navn og jeg tror hun husker dem alle sammen.

annie and victory sa...

for noen fine barn du har, åsemor! du må være stolt :-)

Kaline sa...

Oooooi. se her ja. NYDELIG bilde. Vel, jeg skal si fra når jeg får barn, mor. Tror nok du må stresse eldstemann litt først. Jeg tar det rolig, for det er rett og rimelig at han får først. Forresten, jeg kan ta bilde av deg i kveld jeg som du kan legge ut på bloggen i morgen.

Berit T sa...

Klart du skal gjemme slike ting til barnebarna kommer. Har også endel som dras fram, alt etter hvor gamle de er. Men må innrømme at ganske mye har jentene mått tatt med seg da de etablerte seg i sitt eget. Det tar jo så mye plass...
Og kan si deg at å få barnebarn det er kremen i live det!!!
Han lille et et strålende smil når han ser mormor, herlig!

Nå når messa er over skal det bli mye kos bade med store og små framover.
En herlig tid....

Kos deg videre denne søndagskvelden. Klemmer.

Made by KKann sa...

Hahaha - herlig! Ja det blir til at man skal lagre litt av hvert - du har tre..jeg har fire..mange esker, bokser og poser med ting tang..klær, leker osv osv! Men det skal også være sagt..jeg er flink til å kaste jeg altså!!

Ønsker deg en fin fin søndagskveld!

Klem fra KKann

Made by KKann sa...

Hahaha - herlig! Ja det blir til at man skal lagre litt av hvert - du har tre..jeg har fire..mange esker, bokser og poser med ting tang..klær, leker osv osv! Men det skal også være sagt..jeg er flink til å kaste jeg altså!!

Ønsker deg en fin fin søndagskveld!

Klem fra KKann

Made by KKann sa...

Obs..sorry - har en tendens til å klare det der..Smil!

Anonym sa...

Hei, dette var en fin side. Barnebarn kommer og gled deg. Jeg er 1 år eldre enn deg og har et barnebarn på 6 mnd. Utrolig skjønn gutt. Jeg er så heldig at jeg har ham i nabolaget også. Tatt vare på mye jeg også, dog ikke like mye som deg. Snart er gutten så stor at jeg iallfall kan flytte traktor`n som står i kjelleren vår, bort til de :-)

HildeS/Frøken Fryd sa...

Koseleg innlegg, og dine tre håpefulle vart nok skremde nå ja,hehe.
Koseleg å ta vare på leikene og håpe på barnebarn.
Ehar ei lita utfordring til deg inne hjå meg, om du har tid og lyst til å ta den.
Ha ei fin ny veke.
H

Nette sa...

Det er garantert noe som barna setter pris på (iallfall kommer de til å gjøre det senere) at du tar vare på dette. Artig bilde av dem:)

monsen sa...

hahaha - artig lesing åse ;-)

Anonym sa...

Hva? Har du ingen barn som går med barn? Eller sønn som skal bli far? De må passe seg så de ikke ender opp som onkelen deres...

Hilsen onkelen deres