lørdag 17. januar 2009

Midt i blinken.........

jeg var så heldig å bli vinneren inne hos
hun var i gavemodus etter julen,
og ville feire innlegg
nr. 100
og 10 000 besøk på bloggen.
her ser dere den fine premien,
den var
midt i blinken!
for etter å ha lest om miljøtiltakene
inne hos
tenke jeg at her og måtte det "innskjerpinger" til.
som sendt fra himmelen kom dette fine
handlenettet i posten !
tusen takk !!!

dagens kjappis !
her ser dere en favoritt her i huset,
ovnsbakte potetbåter.
og i gjennomført januarmodus,
ble de servert med ferdigkjøpt tilbehør
( ruccoladressingen var hjemmelaget).
neste gang vi skal ha hamburger skal jeg
prøve hamburgerbrødene til denne damen,
de små tingene i livet.





jeg har stor tro på at hvis noe skal fungere må det være
tilgjengelig.
handlenettet må ligge i bilen,
for å bli brukt.
fruktfatet må stå lagelig til,
for å bli spist ;)



oppsummering etter uke tre :
alt går nå så meget bedre,
og det blir lysere og lysere for hver dag!



Ha ei fin helg

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hei og takk for besøket hos meg!
Ja det er morsomt når nye stikker innom bloggen.Føler at en blir kjent med folk,selv om vi er helt fremmede for hverandre.
Godt at "gnisten" begynner å komme tilbake hos deg,men fortsatt er vinteren lang og lunefull.Vi har mange mnd vinter enda her hos oss,men lysere dager nå heldigvis.
Også er det så godt med disse HELGENE:)
Ha en flott kveld hos deg!
Flotte bilder.

Anonym sa...

Så koselig innlegg, Åse - og så koselig kommentar du har lagt igjen hos meg! Takk for det, min venn:) Pussig; jeg har akkurat samme skål med akkurat samme frukt i som du har:o) Kjempeflott handlenett du fikk - det er så koselig når det bare dumper ned en overraskelse i posten! Veldig fint å lese at alt går så meget bedre nå, det kommer nok til å fortsette slik nå når dagene bare blir lengre og lengre og lysere og lysere. Og jeg jobber i et engrosfirma her i Trondheim (ting og tang, for det meste) - kjøper inn varer fra fjern og nær. Morsom jobb, sjø - jeg strotrives! Kos deg med lørdagskvelden - det skal jeg! Klem fra Randi**

Monicas sa...

Go helg ønskes....så veldig godt du det du serverer..

Made by KKann sa...

Grattis med nett - kjempe fint og kjempe smart..jeg tenker hver gang jeg står der med plastposene - neste gang - neste gang..da skal jeg huske handlenettet! Smil!

Uhmmm..ser så godt ut..og helt sikkert bedre enn gulrøtter - smil..neida jeg har hatt taco til middag i dag! Riktig nok med kyllingkjøtt i stedenfor kjøttdeig!

Sant sant - fruktfatet må stå framme! Smil!

Ha en strålende helg!

KlemKKann

[morgrethe] sa...

Gratulerer.
Kjempefint handlenett du har vunnet.

Her er det lørdagskveld. Taco'n er spist og nå har jeg kastet meg over potetgullet og cola'n. (må huske å si ifra til KKann.... ha ha)

Skal se crash nå.

Bye

Anonym sa...

Hei igjen! Jeg har noe til deg inne hos meg:o)Klem fra Randi**

Mia sa...

Gratulerer med et flott handlenett! Det var da virkelig en flott vinst å få, miljø tatt i betraktning og det hele... Så nå gjelder det bare å ha det tilgjengelig i bilen, slik at det blit brukt. Herlige er ovnsbakte poteter, og en favoritt her i huset også. Vi hadde faktisk slike potetbåter, stekt i ovnen, til middag idag sammen med kyllingfilet (med sweet chili dressing) og stekt pastinakk. Og så friskt salat til. Deilig.

Som mine dager er sa...

Neimen kor nætt
handlenætt!

Grattis med gaven Åse. Den er blir kjempefin å bruke på butikkrunden - mye bedre enn disse kjedelige plastikkposene (som vokser og gror til uhorvelige hauger på vaskerommet). Men som du så riktig påpeker det: det må være lett tilgjengelig for å bli brukt. Frukt må stå framme for å bli spist. Slikt krever en smule planlegging, noe vi "moderne" mennesker har så alt for lett for å glemme ;-)

Det gjorde seg med et aldri så lite opphold ifm oppussingen her hjemme. Det er jo så gøy, men jeg kjenner at jeg ikke er ungdom lenger. Godsliten hver kveld. Herlig!

Da skal jeg pakke sammen og rusle til sengs. Ute uler og blåser det verre enn verst så jeg lurer på hvor mye søvn det blir denne natta. Krysser fingrene og håper ett par glass rødvin kan hjelpe.

Gnatt.

Klem fra Marit

Torunn sa...

Gratulerer! Nettet var kjempefint!
Januarmiddagen ser god ut. Jeg ble i allefall sulten :-)
Nyt søndagen Åse!

Klem Torunn

Magdalena sa...

herligt med hjemelagede potetbåter...
hvordan er ruculadressingen??

fin uke!
hilsen magny

Magdalena sa...

herligt med hjemelagede potetbåter...
hvordan er ruculadressingen??

fin uke!
hilsen magny