torsdag 21. mai 2009

Til glede for ........

slekta legger jeg ut noen bilder fra
hurra dagen.
vi hadde et strålende vær,
vindstille til og med.

årets 17-mai gjester :tante julie, mor og svigermor.

etter at vi hadde gått i toget og vært på folkefesten,
smakte det godt med et glass hvitvin og jordbær.
karoline stod for serveringen.

ane hadde vært privatsjåfør hele natta, men
gledet mamman med å delta .
ane har forøvrig romsdalsbunad og mor har nordmørsbunad.
(min nordmørsbunad har krympet i skapet)

vi koste oss med god mat og drikke til langt på kveld.
og alle var enig om at det hadde vært en fin dag ;)

6 kommentarer:

Berit T sa...

Til glede for meg også!
En flott bukett damer i nydelige bunader.
Og så flott vær, fra en nydelig plass.
Vi kan også skryte av bra vær, det såg skummelt ut en stund, men det holdt til folketoget var over. Litt vind hadde vi, men det er vi jo vant med...og regnet kom om kvelden, men det gjorde ikke noe da, men var skikkelig trøtt når dagen var over. Var med på saniteten og serverte middag,ryddet og ellers det som følger med, mye tråkk på en slik dag.

Håper du har hatt en fin dag i dag og at helga også blir flott, det er jo fri igjen...
Klem til deg.

Monicas sa...

flotte bilder av flotte damer....go helg

Torunn sa...

Så kosleige bilder fra en vakker dag!
Har du sånn skap som krymper klærne også??? Skulle tro vi hadde kjøpt det på samme sted :-). Jeg sydde ut bunaden min i fjor. I år fikk jeg den på med et nødskrik. Enten må jeg, eller så må bunaden, gjøre noe før neste 17 mai.... sukk.. Er redd det blir bunaden, for min viljestyrke til å styre unna vin og andre godsaker er søkk vekke...

Klem

marie sa...

Så flotte bunader. Og rart med slike skap som krymper ting. Hm.

Det ser ut for at dere hadde en flott feiring!

Som mine dager er sa...

Det ser ut som dere hadde en flott dag. Når været viser seg fra sin beste side og unge og gaml.. de mer voksne kan samles rundt bordet og bare kose seg, ja da er dagen komplett. Og bunader er jo et kapittel for seg. Vi elsker å ta dem på, men vi liker enda mer å dra dem av oss igjen. Og dessverre hender det at de krymper i skapet, og egentlig burde du reklamere til produsenten. Hadde vært gøy å høre svaret du fikk ;-D

Ha en flott helg.

Vi høres. Klem fra Marit

[morgrethe] sa...

Nå har vi kommet vel hjem etter en fin tur til Skien.

Koselig innlegg for meg da, og jeg er jo litt av slekta;o)

Klem